Maç Sayısı (Woody Allen)

Maç Sayısı (Woody Allen) Herhangi bir film vizyona girmeden, etrafta dolaşan söylentilere kulak misafiri olduğumda aklımdan hep aynı cü...

Maç Sayısı (Woody Allen)
Herhangi bir film vizyona girmeden, etrafta dolaşan söylentilere kulak misafiri olduğumda aklımdan hep aynı cümle geçiyor: sinema yapanların işi gerçekten çok zor. Hele hele belirli bir tarzı olan, başarılı bir yönetmen yeni bir film yapma girişiminde bulunuyor ve önüne seyircilerini sonuna dek tatmin etmek gibi bir hedef koyuyorsa, hayli sancılı bir döneme de adım atıyor diye düşünüyorum çoğu zaman. Çünkü yönetmenin aynı çizgideki bir iki filmine hayran kalmış herhangi bir izleyici, yapacağı her yeni filmi de tamamen aynı tadı almak isteyerek izleyecektir. Belki o filmlerde kendisini bir karakter ile özdeşleştirmiş olacak ve her yeni filmde de o aynı karakteri arayacaktır. Bu beklentileri karşılanmadığı sürece de filmi yönetmenin tarzı olmamakla suçlayacak, beğenmeyecektir. Bununla beraber yönetmen tıpatıp eski çalışmalarına sadık kalan bir film çektiğindeyse bir süre sonra sıkılacak ve yönetmenin kendini tekrar ettiği kanısına varacaktır.

Bana kalırsa Woody Allen Maç Sayısı?nı çekmeye başlamadan önce seyircinin gözünde, bu ikilemin tam ortasında yer alıyordu. Ne çekerse çeksin kimseyi memnun edemeyecek bir durumdaydı sanki. Örneğin ben de birçok kişi gibi Annie Hall ve Manhattan tarzı bir filmin hayalini kurup duruyordum kendi kendime. Fakat biliyorum ki eğer bu isteğim gerçekleşseydi, Woody Allen daha farklı bir filme imza atmış olsaydı neler olurdu sorusu da aklımın bir köşesinde devamlı rahatsız edecekti beni. Maç Sayısı beni bu rahatsızlıktan kurtardı. Hem Woody Allen olan, hem de ondan kilometrelerce uzak olan bir filmle karşı karşıya kaldım. Ve sinema salonunu terk ettiğimde kendimi iyi hissettim. Bu bana yetti.

Dışarıdan bakıldığında sadece şans temalı bir filmmiş gibi görünebilir Maç Sayısı. Fakat filmin esas derdi şansın kendisiyle değil de devreye girdiği alanlarla. Böylelikle film ilk başladığı anda şansı tanımladıktan sonra, şansın üzerlerinde gezindiği karakterler ve bu karakterlerin yaşam alanlarını tanımlamaya girişiyor. Esas karakterlerimizin yoksul ailelerde yetişmiş, parasız genç insanlar olduklarını anlayıp, herkes şanslı doğmuyor dedikten sonra etraflarını saran zengin ve asil İngiliz bir aile ile karşılaşıyoruz. Ve parasız gençlerimizin bu ailenin hayat tarzına sahip olma ve seviye atlama çabalarının farkına varıyoruz. Bununla ilk başta gerek New York'ta geçmemesi gerekse hareketsizliği ve esprisiz diliyle Woody Allen filminden uzak gibi görünen Maç Sayısı, yönetmenin neredeyse takıntı denebilecek bir karakteristiğini içine alıyor, Woody Allen imzasını hissettiriyor.

Daha önceki filmlerinde burjuva sınıfına ait olamayan insanların, kendilerini opera, restoran ve klasik müzik zinciri arasında boğma çalışmalarını son derece mizahi bir dille anlatmayı tercih ediyordu Woody Allen. Karakterlerin düştükleri komik durumlar filmle seyirci arasında sıcak bir iletişim kurulmasına yardımcı oluyordu. Maç Sayısı içinse bunun tam tersi söylenebilir. Film boyunca karakterler, seyirciye karşı mesafeli duruyorlar ve İngilizlere mahsus bir soğuklukla etraflarına yüksek duvarlar örüyorlar. Filmde karakterlerin bu mesafeli duruşları bizlere eski Woody Allen filmlerindeki mizahi yakınlığı özletmeyecek gibi değil.

Bununla beraber ilerleyen dakikalarda filmde gelişen olaylar, bir insanın paraya ve yüksek hayat standardına kavuşmak için nelerden ödün verip, neleri göze alabileceği gerçeğini gözler önüne serdiğinde bu mesafenin, bu soğukluğun nedenini çok iyi anlıyoruz. Woody Allen, senelerce eleştirdiği burjuva rutininin eğlence konusu yapılacak kadar sıcak bir şey olmadığını, değişen dünyada insanların bu rahat hayata kavuşabilmek için nasıl tehlikelerle yüz yüze gelmek isteyebileceğini bu mesafe ile anlatmayı seçiyor belki de diyoruz.
Maç Sayısı (Woody Allen)
Sıradan bir aşk üçgenini ve aldatma rutinini operavari bir dramatizasyonun içine oturtmakta da son derece başarılı Woody Allen. Hikayenin başını sonuna bağlayışı, esas anlatmak istediğini filmin genel teması olan şans ile bağdaştırışı, bir düzlemde kaybetmek anlamına gelenin başkasında kazanca götürebileceğini görselleştirişiyle kamerasının ve kaleminin kuvvetini kanıtlıyor.

Jonathan Rhys Meyers, tabloları andıran yüzü ile Allen'ın opera kurgusuna yardımcı oluyor olsa da oyunculuk performansı ile yeterince tatmin edici gözükmüyor. Scarlett Johansson ve Emily Mortimer ise tutkulu sevgili ve evine bağlı eş rollerinde hem görünüşleri hem de oyunculukları ile muhteşem bir tezat oluşturuyorlar.

Maç Sayısı, Woody Allen'ın ne kendisini tekrar ettiği, ne de tamamen farklı bir iş çıkarıp, herkesi şaşırttığı bir film bana göre. Tamamen eski çalışmaları ile iletişim halinde. Kendi burjuva eleştirilerine eleştiri niteliğinde olması ile belki de uzaktan bakıldığında anlaşılamayacak kadar da kişisel bir film. Giriş, gelişme, sonuç bölümlerinde yaşananlarla insanı iyi hissettirdiği söylenemez belki, ama sinema salonunu dopdolu terk etmiş olmanın içsel tatminiyle iyi hissettiren bir film.


Ayşegül Kesirli
Ad

A Separation,1,Adam Schaff,1,Adem ve Havva,1,Akra'da Bulunan Elyazması,1,Alain Badiou,4,Alain Resnais,1,Alan Woods,1,Albert Camus,17,Albert Einstein,4,Alejandro González Iñárritu,1,Alenka Zupančič,1,Alexander Supertramp,1,Alfred Hitchcock,4,Alıntı,1,Ali Rahimli,4,Allen Ginsberg,5,Amin Maalouf,1,Anarşi,2,André Breton,1,Andrey Tarkovski,7,Ani Gezinti,1,Anton Çehov,2,Antonin Artaud,1,Anubis,1,Aristoteles,1,Arthur Danto,1,Arthur Rosenberg,1,Arthur Schopenhauer,2,Arundhati Roy,1,Asghar Farhadi,3,Attila İlhan,1,Aynadaki Gibi,1,AzBlog,14,Aziz Nesin,2,Babaya Mektup,1,Beat Kuşağı,17,Belgesel,5,Belinski,1,Bertolt Brecht,3,Bertrand Russell,1,Bilim,10,Billie Holiday,1,Biyografya,22,Björk,1,Bob Black,1,Bob Dylan,1,Bozkırkurdu,1,Böyle Buyurdu Zerdüşt,1,Breaking Bad,1,Bulantı,1,Bülent Ortaçgil,2,Büyülenme,1,Camera Lucida,1,Can Yücel,2,Cemal Süreya,1,Charles Baudelaire,2,Charles Bukowski,6,Charles Dickens,1,Charlie Chaplin,2,Charlie Parker,1,Christfried Tögel,1,Christine Bard,1,Christopher McCandless,1,Christopher Nolan,1,Chuck Palahniuk,3,Çarlz Bukovski,1,Çavdar Tarlasında Çocuklar,1,Dallas Buyers Club,1,Damon Albarn,1,Daniel Goleman,1,Dava,1,David Gilmour,1,Demian,1,Desiderius Erasmus,1,Didier Lauru,1,Dieter Forte,1,Djivan Gasparyan,1,Dominique Laporte,1,Dostluk Bağları ve Dostluk,1,Dostoyevski,16,Dönüşüm,1,Edebiyyat,140,Edgar Allan Poe,1,Eduardo Galeano,1,Eflâtun,1,Ejderhaların Danssı,1,Elias Canetti,1,Elvis Presley,2,Emil Michel Cioran,1,Emma Goldman,1,Eric Clapton,1,Eric Hoffer,1,Erich Fromm,3,Ernest Hemingway,2,Estela Welldon,1,Ethan Coen,2,Əkrəm Əylisli,1,Feature,20,Félix Guattari,1,Felsefe,93,Ferman Toroslar,1,Fernando Pessoa,1,Film,68,Franz Kafka,25,Freddie Mercury,1,Friedrich Engels,1,Friedrich Nietzsche,19,Füruğ Ferruhzad,1,Gabriel Garcia Marquez,1,Gabriel García Márquez,2,Galileo,2,Gemeinschaft,1,George Carlin,1,George Martin,1,George Orwell,1,Georges Canguilhem,1,Georges Perec,1,Gerçeklik açısından Kafka,1,Gilles Deleuze,5,Goethe,1,Gogol,4,Guguk Kuşu,1,Gustav Janouch,1,Guy Fawkes,1,Hakim Bey,1,Harriet Lerner,1,Hegel,2,Heinrich Böll,1,Hermann Broch,1,Hermann Hesse,5,Herta Müller,1,Hrant Dink,1,Iain Menzies Banks,1,Immanuel Kant,1,Ingeborg Bachmann,1,Ingmar Bergman,6,Inside Llewyn Davis,1,Italo Calvino,2,İran,1,İtalo Calvino,1,J. D. Salinger,2,Jack Kerouac,8,Jacques Brel,1,Jacques Lacan,13,Jacques Vergès,1,James Hawes,1,James Joyce,1,Jan Pol Sartr,1,Jason McQuinn,1,Jean Baudrillard,1,Jean Cocteau,1,Jean-Paul Sartre,10,Jehane Noujaim,1,Jenn Ashworth,1,Jiddu Krishnamurti,2,Jimi Hendrix,1,Joel Coen,2,John Berger,1,John Fante,2,John Lennon,5,John Steinbeck,4,Jorge Luis Borges,1,Jose Saramago,1,Joseph Conrad,1,Judith Butler,1,Juliet Mitchell,1,Julio Cortázar,1,Kaos'un Gizli Yaşam,1,Karamazov Kardeşler,2,Karl Marx,8,Kaybedenler Klübü,1,Ken Kesey,1,Kırmızı Pazartesi,1,Korkma Ben Varım,1,Kumarbaz,1,Kürk Mantolu Madonna,1,La Casa De Papel,1,Lady with Ermine,1,Lars von Trier,8,Laura Nyro,1,Leonard Cohen,1,Leonard Da Vinci,1,Lev Tolstoy,5,Lev Troçki,2,Linda Lee,1,Maksim Gorki,2,Malina,1,Marie Curie,1,Marilyn Manson,1,Marilyn Monroe,1,Mario Leis,1,Marlon Brando,1,Marqius de Sade,2,Martı Jonathan Livingston,1,Martin Heidegger,2,Maurice Blanchot,2,Max Stirner,15,Mental Pornografi Blog,2,Meqale,175,Michael De Montaigne,1,Michel Foucault,6,Mike Leigh,1,Milan Kundera,1,Miles Davis,1,Milgram,1,Milgram deneyi,1,Mohsen Namjoo,3,Monique Wittig,1,Morrisse,1,Murat Menteş,1,Mustafa Kemal Atatürk,1,Muzik,37,Neal Cassady,2,ngmar Bergman,1,Nick Cave,1,Nick Mason,1,Nikolay Gavriloviç Çernişevski,1,Nilgün Marmara,1,Noam Chomsky,2,Nostalghia,1,Notre Dame'ın Kamburu,1,Nuri Bilge Ceylan,2,Octavio Paz,1,Oğuz Atay,1,Ontolojik Anarşi,1,Onur Ünlü,2,Oscar Wilde,2,Osho,1,Oteki Ben,1,Ölüler Tanrısı,1,Ölüm Pornosu,1,Ömer Hayyam,1,Özdemir Asaf,1,Palyaço,1,Pantolonun Politik Tarihi,1,Patti Smith,1,Paul Lafargue,1,Paul McCartney,3,Paulo Coelho,2,Peter Kropotkin,2,Pierre Clastres,1,Pigme,1,Pink Floyd,2,Politika,1,Rachel Carson,1,Rachter'in Günlüğü,1,Rashit,1,Ray Davies,1,Rene Girard,1,René Wellek,1,Richard Bach,1,Richard Brautigan,1,Richard Dawkins,1,Richard Wagner,3,Richard Wright,1,Robert Musil,1,Roger Fornoff,1,Roger Garaudy,1,Roger Waters,2,Roman,9,Rose Laub Coser,1,Rus edebiyat,2,Ruth Sheppard,1,S. Reynolds & J. Press,1,Sabahattin Ali,2,Sait Faik,1,Salvador Dali,1,Samuel Beckett,4,Sasha Grey,1,Saul Newman,2,Sean Penn,1,Sırtımdaki Ev,1,Siddhartha,1,Sigmund Freud,19,Silence Spring,1,Simone de Beauvoir,6,Slavoj Zizek,6,Slavoj Žižek,15,slide,2,Sokrates,1,Soren Kierkegaard,1,Spinoza,1,SS,6,Stalker,1,Stephen Eric Bronner,1,Steve McQueen,1,Stranger,1,Suç ve Ceza,2,Supertramp,1,Sürgün,1,Şeyler,1,Tanrıya Karşı Söylev,1,Tarkovsky,5,Tek Bacaklı Yolcu,1,Teneke Trampet,1,The Beatles,4,The Butterfly Effect,1,The Rolling Stones,1,The Square,1,Theodor Adorno,4,Thomas Mann,1,Through a Glass Darkly,1,Tom Waits,2,Tomris Uyar,1,Tony Porter,1,Turan Dursun,2,Turgut Uyar,1,Ulua,1,Uluma,1,Ulus Baker,4,Umberto Eco,1,Utanç,1,V for Vendetta,1,Van Gogh,1,Victor Emil Frankl,1,Victor Hugo,1,Viktor Frankl,1,Vladimir Nabokov,2,Voltaire,1,Vsevolod İ. Pudovkin,1,Walter Benjamin,1,Wilhelm Reich,1,Will Durant,1,William S. Burroughs,2,William Shakespeare,1,Woody Allen,8,Xavier Dolan,1,Yabancı,1,Yad,1,Yolda,1,Yusif Vəzir Çəmənzəminli,1,Zeki Demirkubuz,3,Zen Kaçıkları,1,
ltr
item
Ali Rahimli: Maç Sayısı (Woody Allen)
Maç Sayısı (Woody Allen)
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjdP-Fae9Sj92msGiRUePxlzn31AKn93IsEKDOod0G4mgpblfEh2yrByyqOC7wAtOwe7qYjpkmQ1wiPpqBspl9X7Q1ddMb-J5eB1K60stxn9P7_EMnVXH9WMp-mclC9_t6-gNA-SjSXvYlz/s1600/MV5BMTY4ODU2NDY3OF5BMl5BanBnXkFtZTcwOTk5NTIyMw@@._V1__SX640_SY720_.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjdP-Fae9Sj92msGiRUePxlzn31AKn93IsEKDOod0G4mgpblfEh2yrByyqOC7wAtOwe7qYjpkmQ1wiPpqBspl9X7Q1ddMb-J5eB1K60stxn9P7_EMnVXH9WMp-mclC9_t6-gNA-SjSXvYlz/s72-c/MV5BMTY4ODU2NDY3OF5BMl5BanBnXkFtZTcwOTk5NTIyMw@@._V1__SX640_SY720_.jpg
Ali Rahimli
https://alirahimli.blogspot.com/2014/11/mac-says-woody-allen.html
https://alirahimli.blogspot.com/
https://alirahimli.blogspot.com/
https://alirahimli.blogspot.com/2014/11/mac-says-woody-allen.html
true
8815050805795647263
UTF-8
Tüm Yazılar Yüklendi Hiç bir yazı bulunamadı HEPSİNİ GÖSTER DAHA FAZLA Cevapla Cevabı İptal Et Sil Tarafından Ana Sayfa Sayfalar İçerikler Hepsini Göster BU YAZIYA BENZER DİĞER YAZILAR ETİKET ARŞİV ARAMA BÜTÜN İÇERİKLER İsteğinizle eşleşme bulunamadı Ana Sayfaya Dön Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy